x
Denna sida använder cookies. Genom att fortsätta navigera på webbplatsen godkänner du denna användning. Läs vår policy för cookies.Godkänn
  • Triton ® ECT Helsyntetisk Dieselmotorolja

    Premium Helsyntetisk API CK-4 dieselmotorolja för lågemissionsmotorer.

    Triton ECT Full Synthetic Motor Oil är en premium helsyntetisk dieselmotorolja utvecklad för användning i fyrtakts dieselmotorer som arbetar under extrema temperaturförhållanden. Den uppfyller API CK-4 prestandakrav för användning i moderna motorer med låga utsläpp för att möta 2007 och senare EPA för tungtrafiks avgasstandarder och är bakåt kompatibel för användning i äldre dieselmotorer.  Den är speciellt framställd för kompatibilitet med avgasefterbehandlingssystem med dieselpartikelfilter (DPF),  diesel oxidationskatalysatorrening (DOC) och / eller selektiv katalytisk reduktion (SCR).  Den fullständiga syntetiska formuleringen SAE 5W-40 viskositet ger utmärkta lågtemperaturegenskaper för bättre prestanda i hårda vinterklimat.

    Triton ECT Full Synthetic Motor Oil är konstruerad med syntetiska basoljor och ett avancerat Low SAPS additivpaket för att ge enastående skydd mot slitage, sotkontroll och korrosionsskydd för lager i både konventionella och EGR-utrustade dieselmotorer. Den har en utmärkt sotdispergeringsförmåga för att skydda mot slitage, sotförorenad oljeförtjockning  samt för att säkerställa god lågtemperaturpumpbarhet även med mycket sotbelastad olja. Den fullständiga syntetiska uppbyggnaden ger en förbättrad oxidationsbeständighet och termisk stabilitet vid höga temperaturer och förbättrade lågtemperaturegenskaper i jämförelse med  konventionella icke-syntetiska motoroljor.

    Triton ECT Full Synthetic Motor Oil uppfyller eller överträffar prestandakraven i API servicekategorier CK-4 och SN, och är godkänd enligt senaste OEM specifikationer för användning i lågutsläppsdieselmotorer. Den är bakåt kompatibel där tidigare API "C" kategori motoroljor eller samtidiga tidigare specifikationer  av OEM specificerats. Den är framställd för att användas i dieselmotorer som använder dieselbränslen med en svavelhalt på upp till 500 ppm. Men för applikationer som inte använder Ultra-Low Sulfur Diesel (ULSD), konsultera motortillverkaren för rekommenderade serviceintervall.

    Användningsområden

    • För tungtrafik och dieselmotorer som arbetar i låga temperaturer
    • För långtradare och andra dieselmotorer utrustade med EGR och
      efterbehandlingssystem för att uppfylla 2007/2010 utsläppsnormer
    • För äldre dieselmotorer med konventionella icke-EGR-motorer
      eller ACERT motorer
    • För tunga arbetsmaskiner som jobbar i mycket krävande omgivning,
      schakt och gruvutrustning
    • Fungerar även i bensindrivna motorer , API kategori SN

    Fördelar och Egenskaper

    • Utmärkt skydd för nyare lågutsläpps dieselmotorer och äldre dieselmotorer
    • Speciellt framställd för att skydda efterbehandlingsenheter
    • Enastående sotkontroll för skydd mot slitage och sotinducerad oljeförtjockning
    • Utmärkt skydd mot viskositet- och termisk nedbrytning vid höga temperaturer
    • Skyddar mot slam och lackbeläggning
    • Skyddar mot rost, lagerkorrosion och slitage
    • Utmärkt pumpbarhet i kyla för smidigare start och mindre slitage vid kallstart
    • Hög skjuvningsstabilitet
    • Bra motstånd mot skumning